Wij zijn samen gaan werken met een schoorsteen bedrijf dat zich richt op alle werkzaamheden op, in en rondom de schouw/schoorsteen. De primaire focus voor hen is het reinigen van de schoorsteen, zodat haar klanten weer brandveilig klaar zitten voor het jaar, en levert daarmee ook de garantie voor de verzekering.
Dit bedrijf had al ervaring met een ander marketing bureau, zij hadden al bepaalde invalshoeken en advertentie ontwerpen getest. Hiermee behaalden zij het resultaat wat ze wilden, maar hadden daarmee ook hele hoge advertentie kosten. Voor het laatste zijn zij bij ons terecht gekomen. Wat wij daarmee opgepakt hebben, is:
- Complete rebranding van de website & logo
- Online marketing voeren in Google
De resultaten tot nu toe zijn 7 juni tot 6 augustus:
Dit kunnen we onderverdelen in de volgende 2 fases:
- De opstart fase (1e maand optimalisatie)
- Doorlopende optiimalisatie
De targeting van de marketing is Vlaams sprekend België.
Opstartfase
De eerste maand liep van 7 juni t/m 6 juli.
In de eerste maand hebben we campagnes gelanceerd om als eerste zichtbaar te worden binnen Google. Met behulp van Google Ads kunnen we nameliijk ook de website doortesten op conversie vriendelijkheid. Dat is natuurlijk essentieel voor het voeren van online marketing.
In de eerste maand hebben we:
- 249 unieke offerte aanvragen binnengehaald
- Tegen €14,61 per unieke offerte aanvraag
- En dus een totale kosten van € 3640,-
- Met een verwachte omzet van € 91.400 ,-
Ook door doorlopend contact te hebben gehad met de klant hebben we grote stappen kunnen maken in de eerste maand. De reden waarom de omzet hier een verwachting is, is omdat we ook de kwaliteit van de aanvragen doortesten. Dit kwam ook uit na de eerste maand, dat een aantal van de aanvragen kwalitatief minder waren. De aanvraag effectiviteit stond rond de 45%, dus we kunnen zeggen, dat we nu een werkelijke conversie waarde hebben van € 41.1 K.
Dus de investering van 3640 euro heeft geresulteerd in een klantwaarde van 41.100 euro. Hiermee is de verhouding van elke geïnvesteerde euro dus € 11.29 waard!
Maand 2: Optimalisatie
Voor maand 2 hadden we twee doelen opgesteld:
- Opschalen van de campagnes
- Werken aan de advertentie kwaliteit
We hadden het budget uiteindelijk verhoogd met 300%, en daarmee ook de aanvraag kwaliteit verbeterd. Nu zien we in de 2e maand een stijging in de kosten per conversie door budgetverhoging en verkeer filteren. Daarnaast hebben we momenteel te maken met de vakantie periode, daarmee zijn er minder aanvragen beschikbaar in de markt. Wat we nu zien is dat de aanvraag effectiviteit gestegen is naar 85%. Dat houdt in dat de werkelijke conversie waarde nu rond de 48.62K ligt. De verhouding is nu wel wat gestegen, daar we meer budget nodig hebben gehad voor een kleinere stijging in kosten per aanvraag. De verhouding op dit moment is dat 6.590 euro nu 48.620 euro oplevert. Elke geïnvesteerde euro is levert nu een waarde op van 7,38!
De doorlopende investeringen zijn dat 10.230 dus 89.720 oplevert. Elke 1 euro is dan 8.78 euro waard aan omzet!
De 3e maand: Optimalisatie
Nu we de knelpunten getackeld hebben, gaan we verder opschalen! De aanvraagwaarde is meer reëel, hiermee kunnen we veel meer gaan sturen op ROAS. Dus, dat we de meest effectieve aanvragen kunnen krijgen, aanvragen die de meeste omzet oplevert.
In de 3e maand zullen we ook de doelstellingen van de marketing behalen. De kosten per aanvraag bij het oude marketing bureau lag rond de 90 euro met een soortgelijke conversiewaarde. Dit hield in dat de kosten dus rond de 44K euro lagen voor een omzet van 90K, en wij hebben dit al kunnen verminderen naar een investering van 10K!
De volgende stap voor de marketing is zorgen dat de campagne nu stabieler gaat lopen, zodat er meer gefocust kan worden op de kosten / aanvraag OF de waarde van de conversie. Maar zoals gewoonlijk, dit is wat we bespreken met de klant en hiervoor stellen we wederom nieuwe doelen!